Kőszeg

2016. november 12-13
Csapatépítés

Iskolánk 11. évfolyamos magyar fakultációs csoportja Kelemen Krisztina tanárnővel egy egész hétvégés tanulmányi kirándulásra utazott Kőszegre.
Amíg leértünk Kőszegre, a várossal kapcsolatos feladatlapot kellett kitöltenünk, amire később pontokat kaptunk. Miután elfoglaltuk az egyébként nagyon otthonos szállásunkat, elmentünk sétálni. Megnéztük a Marcipán Múzeumot, majd a tanárnő adott nekünk egy lapot, amin ismételten feladatok szerepeltek. A megszokott „leülök és megcsinálom” típusú feladatsor helyett valami teljesen mást kaptunk. Kőszeg főterét kellett bejárnunk, és bizonyos tárgyakkal, szobrokkal, épületekkel szelfiket készítenünk, amiket aztán elküldtünk a tanárnőnek, hogy tudja, merre járunk. Amikor épp nem szelfiztünk Nepomuki Szent János szobrával vagy a város makettjével, akkor titkos ügynököket megszégyenítő profizmussal tudattuk egy kávéház pincérével és egy csokoládébolti eladóval, hogy „a magyar fakt 24 órás üzemmód”, azért, hogy megkaphassuk a további feladatokat.
Miután végeztünk a feladatlappal, visszatértünk a szállásra, ahol a tanárnő egy kis időre magunkra hagyott minket. Estére egy műveltségi feladatsorral, activity-vel, versírással és szituációs feladatokkal készült a tanárnő, a program vége, eleje és közepe is csupa nevetéssel telt. Minden játékot pontozott a tanárnő, és a végén mindenki kapott valami apróságot. Miután kifogytunk a játékokból rengeteget beszélgettünk, közelebb kerültünk egymáshoz.
Vasárnap, mielőtt hazaindultunk volna, még tettünk egy sétát a városban és elmentünk ebédelni. Bár a visszaútra a tanárnő nem adott feladatot, szerintem a környékünkön ülőknek hamar feltűnt, hogy „magyar faktosok” vagyunk, és az is mindent megtudott Petőfi Sándor Az apostol című művéről, aki sosem olvasta.
Hatalmas élmény volt, játékos módon megismertük Kőszeget, kóstoltunk libatepertős csokit, voltunk a Jézus Szíve-templomban, illetve azt is megtudtuk, hogy az Ibrahim kávéház miről kapta a nevét.